Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce palubního počítače pro motocykl
Rulc, Martin ; Široký, Daniel (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá návrhem a realizací Palubního počítače pro motocykl sloužícího především jako informační prvek o rychlosti a spotřebě paliva motocyklu. Základním zaměřením práce je návrh zařízení s grafickým displejem, který bude zobrazovat naměřené údaje o rychlosti motocyklu, jeho spotřebě, otáčkách motoru, napětí palubní sítě, velikosti nabíjecího proudu, teplotě motoru a okolní teplotě. Všechna naměřená data budou ukládána na paměťovou kartu. Pro pohodlné pohybování v menu zařízení bude použit dotykový displej.
Variabilní ventilové rozvody
Věříš, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na variabilní ventilové rozvody a jejich vliv především na zážehové motory. Popisuje princip jejich funkce, vzájemné porovnání, stručnou historii a pohled na možný budoucí vývoj. Součástí práce je též simulace systému VTEC-E.
Návrh otopného systému rodinného domu
Taclík, Jakub ; Štelcl, Otakar (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtem tepelných ztrát rodinného domu s dvěma nadzemními podlažími, výběrem tří zdrojů tepla a navržením otopných těles na pokrytí těchto ztrát. Zároveň tato práce obsahuje výpočet spotřeby paliva na otopné období a pojednání, který z kotlů s určitým teplotním spádem je nejekonomičtější.
Nasazení electric taxi v reálném provozu
Koláček, Lukáš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá v současné době vyvíjeným elektrickým pohonným systémem sloužícím k pohybu letadel po zemi. Jejím obsahem je popis tohoto systému, požadavky na něj kladené a dostupná řešení, dále pak popis a zhodnocení vlivů, které bude mít zavedení takového systému na letecký provoz a jeho uživatele.
Hnací ústrojí vozidel Octavia
Pavličík, Lukáš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje hnací ústrojí vozidel Škoda Octavia, která se používala od počátku výroby tohoto vozu do současnosti. Práce má dvě hlavní části. První kapitola se zaměřuje na pohonné jednotky. Každý motor je stručně popsán. Ve druhé části jsou popsány všechny mechanické a automatické převodovky.
Analýza výstupních parametrů traktoru Zetor s různou konstrukcí převodovek
Orság, Josef ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá energetickým a výkonnostním porovnáním dvou typu traktorových převodovek používaných u traktorů firmy Zetor. V práci jsou uvedeny konstrukční typy převodových ústrojí u různých výrobců traktorů s podrobnějším popisem konstrukce převodovek používaných u traktorů Zetor. Práce obsahuje popis metodik laboratorního a provozního měření traktorů a traktorových souprav. Jednotlivé výsledky z měření jsou tabulkově a graficky zpracovány a následně vyhodnoceny.
Minimalizace spotřeby paliva vozidla na výškovém profilu vozovky
Srba, Jan ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Mauder, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá matematickým modelováním spotřeby paliva vozidla jedoucího po trase charakterizované svým výškovým profilem. Obsahuje základy podélné dynamiky vozidel, které jsou nezbytné pro sestavení modelu. Cílem práce je spotřebu na dané trase minimalizovat, k čemuž byly použity heuristické algoritmy, v práci je proto uveden popis použitých heuristických metod a také výsledky jejich implementace v prostředí MATLAB.
Návrh pohonu prototypu pro Shell Eco-marathon
Skácelík, Radek ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešeno pohonné ústrojí soutěžního vozu. V úvodu jsou shrnuta pravidla soutěže. Dále jsou řešeny jízdní odpory a varianty pohonného ústrojí vozidla, jehož hlavním cílem je dosáhnout nízké spotřeby. Řešení je zaměřeno na koncept řazení rychlostí v planetovém náboji v kombinaci s užitím synchronního řemenového převodu. V konstrukci je k pohonu použit motor Honda GX25 s odstředivou spojkou a rozměr hnaného kola je 20". Řešení je znázorněno ve výkresu sestavení.
Aditiva pro paliva moderních spalovacích motorů
Mach, Petr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je poskytnutí podrobné rešerše o palivových aditivech, zejména jejich vlivu na usazeniny ve spalovacích motorech, opotřebení a životnost motorů a s tím i spjatý vliv na spotřebu paliva. První kapitola má za úkol stručně informovat o automobilových palivech a vysvětlit pojmy, které se v práci nadále objevují. Další kapitola informuje o typech palivových aditiv a jejich použití. Třetí kapitola práce již pojednává o usazeninách ve spalovacích motorech a jejich redukci pomocí detergentních aditiv. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na druhy opotřebení a místa, kde k opotřebení dochází. Zároveň má za cíl ukázat pozitivní vliv aditiv na životnost komponent motorů. Poslední kapitola se věnuje spotřebě paliva v návaznosti na předchozí dvě kapitoly s poukázáním na důležitost aditiv i ve světové spotřebě paliva.
Launching and Operating Issues of Supersonic Business Jet
Kincová, Daniela ; Veselý, Petr (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
This thesis is dealing with problematic about launching and operating supersonic business jets. Nowadays, after Concorde retirement, there are no more any supersonic aircrafts in civil transport system. Nowadays, there are exists many projects and research companies, which are trying to reintroduce the supersonic aircrafts into civil aviation and they are focus predominantly to business jets. The main question is, if is at least suitable or reasonable , to reintroduce this type of transport. There are lots of problems, which are complicate this. These aircrafts causes too much noise, they have a huge fuel consumption, which means a problems with emissions, they are flying in high altitudes, which could lead to problems with cabin pressurization, navigation, cosmic radiation and so on. In addition, a ban on supersonic overland flights restrict the flight routes, or extend them. The current emerging projects do not achieve as large a range as classic modern business jets, which causing, that supersonic business jets on longer distances become ineffective. Despite these problems, it is more or less clear that the introduction of supersonic business jets will occur within the next 10 to 15 years, even if it's just a matter of prestige for very wealthy people.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.